قاتل پلیس برادی به اتهام توطئه برای انحراف عدالت، مجازات زندان را افزایش می دهد



به گفته دادگاه جنایی ویژه، آرون بردی، که کارآگاه گاردا آدریان دونوهه را کشت، یک زندانی پیشرفته در مونت جوی با دسترسی منحصر به فرد به یک لپ‌تاپ بود که گفته می‌شود با توطئه‌ای با یک زندانی دیگر برای جلوگیری از شهادت شاهدان در محاکمه بردی، تلاش می‌کرد. .

افسر زندان، پت فریس، در جلسه محاکمه دین بیرن، همدست بریدی، گفت که او در سال 2020 برادی را به عنوان یک زندانی می‌شناخت.

یک شاهد به لورکان استاینز، وکیل دادگستری گفت که بردی در D Wing در طبقه همکف، مکانی محفوظ برای زندانیانی است که از امتیازات ویژه برای رفتار خوب برخوردار هستند.

دادگاه قبلاً شنیده بود که آقای برن در طبقه دیگری از همان جناح بود.

آقای فریس توضیح داد که کسانی که در زیرزمین هستند شغل خواهند داشت یا در دوره های آموزشی شرکت می کنند و آزادی حرکت بیشتری دارند. آنها همچنین تماس های تلفنی اضافی دریافت می کنند و پول اضافی برای فروشگاه اقلام دریافت می کنند.

او گفت بردی در سلول 20 است، یک سلول در زیرزمین بال D.

دادگاه شنید که بردی یک داوطلب صلیب سرخ بود و در این نقش گاهی اعلامیه هایی را به سلول های هر چهار فرود بال D می آورد.

آقای فریس به وکیل دادگستری Padraig Dwyer SC گفت که او نمی‌تواند به خاطر بیاورد که آیا برادی اعلامیه‌ها را در آوریل یا مه 2020 رها کرده است.

لپ تاپ

جان کوین، معاون زندان مونتجوی، به یاد می آورد که در جریان محاکمه بردی، دادگاه دستور داد که برادی به لپ تاپ دسترسی داشته باشد تا بتواند به کتاب شواهد خود نگاه کند.

او توضیح داد که این اولین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد، بنابراین زندان پروتکلی در اختیار داشت که برادی تنها زمانی می‌توانست از لپ‌تاپ استفاده کند که در سلولش قفل شده بود. در دادگاه به لپ تاپ اینترنت دسترسی نداشت.

در اواخر مارس 2020، زندان به دلیل شیوع کووید-19 بسته شد.

آقای کوین گفت که وظایف افزایش یافته زندانیان در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است، اما داوطلبان صلیب سرخ همچنان مجاز به توزیع اعلامیه بودند زیرا امکان برقراری ارتباط بدون تماس مستقیم را فراهم می کرد.

در آگوست 2020، برادی (33 ساله) که سابقاً از جاده جدید، کراسماگلن، کالیفرنیا بود، توسط هیئت منصفه به قتل دت گدا دوناهو در جریان یک سرقت در اتحادیه اعتباری Lordship در Ca Louth در 25 ژانویه 2013 محکوم شد.

او قرار بود در کنار آقای بیرن محاکمه شود، اما قبل از محاکمه، برادی به اتهام انحراف در مسیر عدالت بین 20 فوریه و 7 می 2020 در داخل ایالت اعتراف کرد.

بردی اعتراف کرد که او مسئول ضبط ویدیویی از شاهد رونان فلین است که در آن بیانیه ای به Gardaí می دهد، که بعداً در رسانه های اجتماعی ظاهر شد و آقای فلین را به “علنی بودن” متهم کرد.

دین بیرن (30 ساله)، از کابرا پارک، فیبسبرو، دوبلین، متهم است که بین 8 آوریل تا 22 ژوئن 2020 با بردی در زندان مانتجوی توطئه کرده است تا شاهد دادستانی، دنیل کیهیل را متقاعد کند که در دادگاه قتل برادی که تمایل داشت، مدرکی ارائه ندهد و قصد انحراف در مسیر عدالت را داشت.

او نسبت به هیچ یک از اتهامات بی گناه اعتراف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید