سرویس پلیس درگیر در تیراندازی جورج نکنچا تحت پیگرد قانونی قرار نخواهد گرفت – DPP



مدیر دادستان عمومی (DPP) گفته است که دادستان‌های دخیل در تیراندازی به جورج نکنچا در خارج از خانه‌اش در دوبلین تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت.

به گزارش Irish Examiner، تیراندازی توسط کمیسیون بازرس Garda Síochána (Gsoc) مورد بررسی قرار گرفت و پرونده ای به DPP ارسال شد که تصمیم گرفت پیگرد قانونی نداشته باشد.

آقای Nkencho (27) در 15 دسامبر 30 2020 در خارج از خانه خانوادگی خود در کلونی، دوبلین به ضرب گلوله کشته شد.

آقای نکنچو پس از اینکه به نظر می رسید با چاقو به سمت نگهبانان پرتاب می شود، توسط اعضای جوخه پشتیبانی مسلح گاردا مورد اصابت گلوله قرار گرفت. این حادثه پس از آن رخ داد که او قبلاً در حمله به مغازه ای در آن نزدیکی شرکت کرده بود.

خانواده آقای نکنچا گفتند که او از مشکلات روانی رنج می برد و به شدت از میزان زور استفاده شده توسط گارد انتقاد می کرد و از تحقیقات در مورد شرایط منجر به مرگ او استقبال کردند.

در بیانیه‌ای بعد از ظهر چهارشنبه، Gsoc گفت که DPP از تصمیم خود مبنی بر عدم پیگرد قانونی مطلع شده است.

«GSOC می‌تواند تأیید کند که DPP از تصمیم خود مبنی بر عدم پیگرد مرگ غم‌انگیز آقای جورج نکنچو، که توسط یکی از اعضای جوخه پشتیبانی مسلح گاردا سیوچانا خارج از خانواده‌اش به ضرب گلوله کشته شد، مطلع شده است. در خانه در غرب دوبلین در 30 دسامبر 2020.

«این حادثه موضوع یک تحقیق جنایی مستقل توسط GSOC بود که در ژوئن 2023 با تحویل مواد تحقیقاتی GSOC به DPP به پایان رسید.

«GSOC تصمیم DPP را مورد توجه قرار داده و به اشخاص ذینفع در این پرونده از جمله خانواده نکنچو و اعضای گاردا اطلاع داده است.

GSOC همچنین به خانواده نکنچو در مورد حقوقشان بر اساس قانون عدالت کیفری (قربانیان جنایت) در سال 2017 توصیه کرد که خلاصه‌ای از دلایل تصمیم DPP مبنی بر عدم تعقیب کیفری و حق قانونی آنها برای تجدیدنظر در تصمیم را داشته باشند.

بیانیه گاردا اضافه کرد: “گاردا سیوچانا به تصمیم DPP توجه می کند.

“کمیسر [Drew] هریس امروز همدردی و تسلیت خود را با سازمان خانواده جورج نکنچا تکرار می کند.

Garda Síochána قبل از اظهار نظر بیشتر منتظر اطلاعات بیشتر Gsoc در مورد مراحل بعدی خود خواهد بود.

تحقیقات در مورد مرگ آقای نکنچو در انتظار تحقیقات به تعویق افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید