Taoiseach می گوید به روز رسانی طرح مسکن “دلیل واقعی برای امید” می دهد



Simon Harris، مدیر Taoisee، گفت که به‌روزرسانی طرح مسکن دولت «دلیل واقعی امیدواری» ایجاد می‌کند، اما اذعان داشت که دولت باید سریع‌تر عمل کند.

دراگ اوبراین، وزیر مسکن، گفت که طرح مسکن برای همه او دو ساله است و پیشرفت هایی در “در همه جریان های تحویل” حاصل شده است.

وی گفت: معافیت هزینه عمرانی که تا پایان سال تمدید شد و بازگشت عوارض آب و فاضلاب تا مهرماه «قطعاً منجر به جهش مسکن‌سازی شده است».

آقای اوبراین گفت، این اقدام که برای جبران افزایش هزینه مصالح ساختمانی ارائه شده بود، “موفق بوده است.”

آنها به همراه وزیر محیط زیست، ایمون رایان، در مراسم راه اندازی برنامه مسکن برای همه در ساختمان های دولتی صحبت کردند.

آقای هریس گفت که مردم باید “احساس اعتماد واقعی” داشته باشند که تقریباً 12000 خانه جدید در سه ماه اول سال 2024 راه اندازی شده است که به گفته او 60 درصد بیشتر از این زمان در سال گذشته است.

او اذعان کرد که در ایرلند افراد سختکوشی وجود دارند که هنوز با اجاره بهای بالا دست و پنجه نرم می کنند، اما آنچه را که به نظر او مسکن «مقرون به صرفه» است، رد کرد.

آقای هریس گفت که مقرون به صرفه بودن مسکن به شرایط افراد بستگی دارد و دولت باید از “تنوع” گزینه های مسکن اطمینان حاصل کند.

Taoiseach با استناد به ادعای او مبنی بر اینکه میانگین قیمت خانه در دوبلین باید به 300000 یورو کاهش یابد، گفت که او کاری را انجام نخواهد داد که رهبر شین فین مری لو مک‌دونالد انجام داد.

آقای هریس روز چهارشنبه گفت: “هیچ عددی برای همه چیز در مورد قیمت مقرون به صرفه وجود ندارد، زیرا مقرون به صرفه بودن بسته به شرایط افراد متفاوت است.”

او گفت که همچنین “باید” حمایت دولتی مسکن موجود را در نظر گرفت.

آقای هریس افزود: «زمانی که اغلب در رسانه‌ها و گزارش‌های مشابه درباره مقرون به صرفه بودن می‌خوانیم، سرفصل‌ها شماره خانه هستند.

اما در واقعیت، اگر به طیف وسیعی از طرح‌هایی که دولت به اجرا گذاشته است نگاه کنید، بسیاری از خریدارانی که برای اولین‌بار به کار گرفته‌اند، مجبور نیستند پیش‌پرداخت کامل را به دلیل طیف وسیعی از مداخلات دولت بپردازند.»

او گفت: «فکر نمی‌کنم تا کنون نشانه‌های مهمی مبنی بر اینکه عرضه اضافی بر قیمت استطاعت تأثیر گذاشته باشد، دیده‌ایم.

فکر می‌کنم دلیل آن نسبتاً ساده است و به نکات قبلی من در مورد نیاز به جاه‌طلبی بیشتر از نظر اینکه به کجا می‌رویم برمی‌گردد، ما از یک پایگاه بسیار بسیار پایین آمده‌ایم. عرضه مسکن ما اکنون از اهداف فراتر رفته‌ایم، اما می‌دانیم که هنوز تقاضای سرکوب‌شده زیادی برای رسیدن به نقطه‌ای وجود دارد که عرضه با تقاضا مواجه شود.»

آقای هریس گفت این پیشنهاد “بر تقاضا و مقرون به صرفه بودن تاثیر خواهد گذاشت”، در حالی که در این میان تعدادی “مداخلات بی سابقه” از سوی دولت وجود دارد – طرح خانه اول و طرح کمک به خرید.

آقای اوبراین در پاسخ به این سوال که چرا دولت به هدف کلی خانه سازی خود در سال 2023 دست یافته اما هدف 9100 خانه اجتماعی را از دست داده است، گفت که تخمین زده شده 8100 خانه ساخته شده “جهشی بزرگ” در ساخت خانه های اجتماعی است.

او گفت: «دو سال به عقب برگرد، 5400 بود – این یک جهش بزرگ است. بله، با 9100 مطابقت نداشت، اما افزایش بسیار چشمگیری داشت.

همانطور که امروز در اینجا با شما صحبت می کنم، حدود 26000 خانه اجتماعی در دست ساخت هستند یا در شرف ساخت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید