بازارهای خرسی چیست؟

            با کاهش شدید قیمت سهام در هفته گذشته، واژه‌های «بازار نزولی» و «تصحیح» بار دیگر سر زبان ها افتاد.  در پاسخ، ابتدا تعریف استاندارد این دو اصطلاح و سپس یک اخطار را ارائه می کنم. 
“اصلاح” به عنوان کاهش 10٪ یا بیشتر در شاخص های اصلی مانند S&P 500 از بالاترین سطح قبلی تعریف می شود.  اگر کاهش بیش از 20 درصد باشد به آن “بازار خرسی” می گویند.
            همانطور که به درستی تعریف شده است، هم اصلاحات و هم بازارهای نزولی مفاهیمی هستند که در مورد آینده چیزی نمی گویند.  اغلب اوقات هر دو اصطلاح اشتباه تفسیر می شوند.  مردم می گویند ما هستیم “که در بازار نزولی»، گویا این بدان معناست که قیمت‌ها در آینده نزدیک بیشتر از افزایش احتمال کاهش می‌یابند.  در واقع چنین محتوای قابل پیش بینی وجود ندارد.  تا جایی که کاهش قیمت های اخیر در گذشته چیزی را پیش بینی می کند، احتمال این که قیمت های آتی کمی بیشتر باشد، این کار را انجام می دهند بالا آمدن. 
با این حال، اثر آنقدر کم است که هیچ اهمیت عملی ندارد.  نکته این است که اگر می شنوید مردم در مورد بازارهای خرسی صحبت می کنند، با دقت گوش کنید.  آنها ممکن است ندانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید