همه رقبای تسلا کجا هستند؟

            در پست های متعددی در این وبلاگ، من استدلال کرده ام که سهام تسلا بیش از حد ارزش گذاری شده است. 
این درست است، هرچند به نظر من امروز کمتر.  من کمتر می گویم زیرا زمانی که ساخت مدل هایی را برای تخمین تسلا در اوایل سال 2014 شروع کردم، دقیقاً قدردان آن نبودم این بود که رقابت برای تولید خودروهای الکتریکی که مردم بخواهند رانندگی کنند چقدر کند خواهد بود.  رقبای تسلا، تا حدی که وجود دارند، به نظر می‌رسید که می‌گویند هدف یک خودروی الکتریکی سبز و کارآمد بودن است، نه جذاب یا هیجان‌انگیز.  وقتی یک شورت بولت، یا یک BWM i3، یا یک نیسان لیف، یا تقریباً هر ماشین الکتریکی غیر تسلا را می‌بینم، واکنش من این است – تلخ.  و آمار فروش نشان می دهد که من تنها نیستم.  ظاهراً مردم وقتی با یکی از رقبای تسلا رانندگی می کنند، احساس اخلاقی خوبی دارند، اما در واقع احساس خوبی ندارند.  فقط تسلا طراحی، سبک و عملکردی داشت که رانندگی را خاص کند، نه یک کار طاقت فرسا. 
اشتباه من در سال 2014 این بود که فکر می کردم رقابت برای تسلا نزدیک است.  در حال حاضر، در پایان سال 2018، هنوز در گوشه و کنار است.  اگرچه جگوار مدتی است که وعده iPace را داده است، اما بازدیدهای من از نمایندگی ها فقط با وعده هایی همراه بوده است.  پورشه تایکان هم همینطور.  اگر امروز یکی را سفارش دهید، می توانید در سال 2020 منتظر آن باشید.  فولکس‌واگن وعده 20 یا بیشتر مدل الکتریکی را می‌دهد، اما امروز یا در آینده نزدیک هیچ رقیب معنی‌داری برای تسلا وجود ندارد.  لیست ادامه دارد.  اگر می‌خواهید یک سواری سرگرم‌کننده، جذاب، جذاب و با ظاهر فناوری داشته باشید، انتخاب تسلا است.  و این همان چیزی است که مدل های برآورد من از دست داده اند. 
ممکن است سهام هنوز بیش از حد ارزش گذاری شده باشد، اما چقدر به سرعت ظهور رقابت واقعی بستگی دارد.  خیلی سریع ظاهر نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید