پنتاگون نمی تواند حساب کند: زمان آن رسیده است که حسابرسی را دوباره اختراع کنیم


در گذشته، تیترهایی درباره شکست مجدد حسابرسی مالی پنتاگون هرگز توجه من را جلب نمی کرد. اما وقتی در یکی از هیئت‌های مشاوره وزارت دفاع خدمت می‌کردم، در میانه این گفتگو بودم، می‌دانم که چرا پنتاگون نمی‌تواند حساب کند. این تجربه درس ارزشمندی در مورد نوآوری و تخیل در سازمان‌های بزرگ به من آموخت، و تفاوتی که رهبری رویایی – یا فقدان آن – می‌تواند ایجاد کند. با نزدیک شدن هزینه حسابرسی به یک میلیارد دلار در سال، پنتاگون این فرصت را داشت که در نوسازی حسابرسی پیشتاز باشد. در عوض، موارد مشابه بیشتری را انتخاب کرد.

حسابرسی وزارت دفاع

طبق قانون، وزارت دفاع باید به کنگره و عموم مردم ارزیابی کند که پول خود را کجا خرج می کند و شفافیت عملیات خود را فراهم کند. حسابرسی مالی می‌داند که وزارت دفاع چه چیزی دارد، کجا دارد، و اگر می‌داند پولش کجا خرج می‌شود.

حسابرسی وزارت دفاع یک کار بزرگ است. برای یک چیز، این بزرگترین کارفرمای کشور است، با 1.3 میلیون نفر در وظیفه فعال، 800000 نفر در اجزای ذخیره و 770000 غیرنظامی در مجموع 2.9 میلیون نفر. ممیزی باید مکان و وضعیت هر قطعه از تجهیزات نظامی، دارایی، موجودی، و تدارکات را شمارش کند. و تعداد زیادی از آنها وجود دارد. این وزارت دارای بیش از نیم میلیون دارایی، از ساختمان‌ها گرفته تا خطوط لوله، جاده‌ها و حصارهای واقع در بیش از 4860 سایت، و همچنین 19700 هواپیما و بیش از 290 کشتی نیروی رزمی است. برای پیچیده‌تر کردن حسابرسی، این بخش دارای 326 سیستم مدیریت مالی مختلف و مجزا، 4700 انبار داده و بیش از 10000 سیستم مدیریت داده‌های مختلف و جدا شده است.

این پنجمین سالی است که این وزارتخانه تحت حسابرسی صورت های مالی قرار می گیرد و در آن شکست می خورد. این یک تلاش بی‌اهمیت نبود، و به 1600 حسابرس نیاز داشت – 1450 حسابرس از شرکت‌های حسابداری دولتی و 150 نفر از دفتر بازرس کل. در سال 2019، حسابرسی 428 میلیون دلار هزینه حسابرسی (186 میلیون دلار برای حسابرسان به همراه 242 میلیون دلار برای پشتیبانی حسابرسی) و 472 میلیون دلار دیگر برای رفع مشکلاتی که ممیزی کشف کرد، هزینه داشت.

بیایید آینده حسابرسی را اختراع کنیم

بیش از 40 هیئت مشورتی وزارت دفاع متشکل از افراد خارجی هستند که می توانند دیدگاه ها و مشاوره های مستقل ارائه دهند. من در یکی از این هیئت ها نشستم و منشور ما این بود که از درس های بخش خصوصی برای بهبود کیفیت حسابرسی استفاده کنیم.

با نزدیک شدن هزینه های دفاعی برای حسابرسی به یک میلیارد دلار در سال، واضح بود که رسیدن به استانداردهای حسابرسی شرکت های خصوصی یک دهه یا بیشتر طول می کشد. اما هیچ شرکتی یا حتی کل صنعت این همه پول را برای حسابرسی خرج نمی کرد. و به طور قابل توجهی، به نظر می رسید که وزارت دفاع قصد دارد سال به سال همان کار را انجام دهد، و منابع بیشتری را برای بهبود روزافزون هزینه کند. به نظرم رسید که اگر بخواهیم به افق نگاه کنیم، بخش می تواند با اختراع ابزارها و تکنیک های آینده به جای تکرار گذشته، سریع تر، ارزان تر و موثرتر حسابرسی کند.

منشور ما از هیئت مشورتی نخواست که آینده را اختراع کند. اما متوجه شدم که می‌پرسم: “اگر می‌توانیم چه؟” اگر بتوانیم فناوری جدید، رویکردهای جدید برای حسابرسی، شیوه‌های تحلیلی، تحقیقات حسابرسی و استانداردها را در اختیار بخش قرار دهیم، چه می‌شود، در حالی که تحقیقات حسابرسی و مدیریت داده‌ها و نسل جدیدی از برنامه‌های کاربردی مالی و فروشندگان ایجاد می‌شود؟

پنتاگون زمانی رهبری نوآوری تجاری را بر عهده داشت

به اعضای هیئت مشاوران همکارم یادآوری کردم که در سال 1959، در سپیده دم عصر کامپیوتر، وزارت دفاع بزرگترین کاربر رایانه برای کاربردهای تجاری بود. با این حال، هیچ زبان برنامه نویسی تجاری مشترکی وجود نداشت. بنابراین، به جای منتظر ماندن برای یکی، وزارت دفاع تلاش برای ایجاد یکی – زبان برنامه نویسی COBOL را رهبری کرد. و 20 سال بعد، همین کار را برای زبان برنامه نویسی ADA انجام داد.

با در نظر گرفتن آن تاریخ، پیشنهاد دادم دوباره رهبری کنیم. و اینکه ما ابتکاری را برای ایجاد نسل پنجم شیوه‌های حسابرسی آغاز می‌کنیم، روشی که می‌تواند از یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، نمونه‌برداری هوشمند و پیش‌بینی‌ها استفاده کند. این ابتکار همچنین شامل انتقال خودکار و یکپارچه سازی داده ها، کشف تقلب و نسل جدیدی از استانداردهای حسابرسی می شود.

این برنامه حتی به بودجه بیشتری هم نیاز نخواهد داشت، زیرا وزارت دفاع می تواند تنها 10 درصد از 428 میلیون دلاری را که برای حسابرسان برای برنامه های تحقیقاتی نوآوری کسب و کارهای کوچک در حسابرسی/مدیریت داده ها/مالی هزینه می کند اختصاص دهد و پنج تا ده استارت آپ جدید ایجاد کند. هر سال در این فضا به طور همزمان، ما می‌توانیم تحقیقات آکادمیک را تأمین مالی کنیم تا تحقیقات در مورد یادگیری ماشین را برای چالش‌هایی که رویکرد یادگیری ماشین در امور مالی، حسابرسی و مدیریت داده‌ها با آن مواجه است، ایجاد کنیم.

علاوه بر این، ما می‌توانیم استانداردهای حسابرسی جدیدی را با همکاری با نهادهای استاندارد حسابرسی دولتی موجود ایجاد کنیم. ما می‌توانیم با نهادهای استاندارد حسابرسی غیرنظامی، مانند هیئت استانداردهای حسابرسی و هیئت نظارت بر حسابداری شرکت‌های دولتی، همکاری کنیم. این بخش با همکاری یکدیگر می تواند نسل بعدی استانداردهای ماشین محور و نیمه خودکار را ایجاد کند. علاوه بر این، چنین طرحی می تواند به شرکت های حسابداری دولتی مستقل کمک کند تا روش جدیدی ایجاد کنند و آنها را در ابتکار شریک کنند.

با سرمایه‌گذاری 10 درصد از بودجه حسابرسی موجود در چند سال آینده، این فعالیت‌ها یک مرکز ممیزی دفاعی عالی ایجاد می‌کند که مراکز دانشگاهی را برای تحقیقات حسابرسی پیشرفته، برنامه‌های «آینده حسابرسی» برای ایجاد 5 تا 10 استارت‌آپ جدید تأمین مالی می‌کند. سال، نقطه کانونی استانداردهای مالی و حسابرسی دولت و صنعت باشید و به جای دستورات، مشارکت های دولتی و خصوصی ایجاد کنید.

چرخش این فعالیت ها به طور چشمگیری هزینه های حسابرسی بخش را کاهش می دهد، محیط مدیریت مالی آن را استاندارد می کند و اعتماد به بودجه، قابلیت حسابرسی و شفافیت آن را ایجاد می کند. و به عنوان یک امتیاز، نسل جدیدی از استارت‌آپ‌های مالی، حسابرسی و مدیریت داده ایجاد می‌کند که توسط سرمایه خصوصی تامین می‌شود.

جاده نگرفته

من از اعضای هیئت مشاوران همکارم در هیبت بودم. آنها دهه ها را در نقش های ارشد در امور مالی و حسابداری در هر دو بخش دولتی و خصوصی سپری کرده بودند. با این حال، زمانی که این ایده را مطرح کردم، آنها مؤدبانه به آنچه که می‌گفتم گوش دادند و سپس به سراغ دستور کار خود رفتند – ارائه پیشرفت‌های تدریجی به وزارت دفاع.

در آن زمان من ناامید بودم، اما در بازتاب تعجب نکردم. یک هیئت مشاوره فقط به اندازه کاری است که منصوب شده و برای انجام آن کارمندان کار می کنند. اگر از آن خواسته شود که یک توصیه افزایشی 10 درصدی ارائه دهد، آنها این کار را انجام خواهند داد. اما اگر از آنها مشاوره انقلابی خواسته شود، می توانند جهان را تغییر دهند. اما این نیاز به منشور، رهبری، مردم، نوآوری و تخیل متفاوتی دارد.

در پایان، وزارت دفاع، بزرگترین خریدار خدمات حسابداری در جهان، فرصت پیشروی در ایجاد نسل بعدی ابزارها و خدمات حسابرسی را نادیده گرفت، نه تنها برای حسابرسی مالی، بلکه برای صدها میلیارد دلار. از قراردادهای اکتسابی آژانس حسابرسی قرارداد دفاعی حسابرسی می کند. در حال حاضر این بخش می‌توانست ابزارهای ممیزی را داشته باشد که توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشین هدایت می‌شد، از تقلب توسط فروشندگان یا پیمانکاران و پیش‌بینی برنامه‌هایی که در معرض خطر هستند، استفاده می‌کرد.

اگر فقط چیزی را که می خواهید به دست آورید، افراد با تخیل را استخدام نکرده اید. رهبران دفاعی آمریکا باید توصیه‌های دگرگون‌کننده، متضاد و مخرب بخواهند و عمل کنند و اطمینان حاصل کنند که اراده و سازماندهی برای عمل به آن را دارند. زمان آن فرا رسیده است که درخواست مشاوره برای بهبودهای تدریجی را متوقف کنیم و در عوض از شرکت های مشاور بپرسیم که چگونه به بهترین نحو به وزارت دفاع و مالیات دهندگان خدمت کنند. رهبران دفاعی باید در نظر بگیرند که آیا صرف یک میلیارد دلار در سال برای ممیزی باعث می‌شود که بخش به طرز محسوسی کارآمدتر یا بهتر مدیریت شود – یا اینکه ممکن است راه بهتری وجود داشته باشد.

استیو بلانک استاد کمکی در استنفورد و یکی از اعضای موسس دانشگاه استنفورد است مرکز نوآوری امنیت ملی گره گوردین. استیو برای استقرار امنیت ملی در مورد روش‌ها، فرآیندها، سیاست‌ها و دکترین نوآوری مشورت می‌کند. آخرین کلاس استیو در استنفورد، فناوری، نوآوری و رقابت قدرت بزرگ، بینش بسیار مهمی را در مورد چگونگی شکل دادن فناوری به همه عناصر قدرت ملی ارائه می دهد.

تصویر: وزارت دفاع




دیدگاهتان را بنویسید